Ciele

Hlavným cieľom projektu je komplexný rozvoj digitálnych kompetencií, flexibility a kreatívnosti študentov vo všetkých troch stupňoch vysokoškolského vzdelávania (ďalej VŠ vzdelávania) a vzdelávania vysokoškolských učiteľov v rámci celoživotného vzdelávania v študijnom odbore doprava.

Z primárneho cieľa vyplývajú nasledujúce sekundárne ciele projektu:

1. Rok riešenia projektu (2023):

1. Vytvorenie výskumno-edukačného centra komplexnej diagnostiky dopravníkov a prvkov dopravných zariadení (ďalej VEC KoDiaD)
– layout prístrojového vybavenia z hľadiska dostupnosti inžinierskych a počítačových sietí,
– osadenie a ukotvenie meracích zariadení, vnorenie senzorov do konštrukčných časti pre on-line merania,
– kalibrácia/overenie prístrojového vybavenia VEC KoDiaD,
– identifikácia kompetencií vo VEC KoDiaD,
– uvedenie VEC KoDiaD do plnej prevádzky,
– realizácia laboratórneho testovania vybraných vlastností konštrukčných prvkov dopravných a manipulačných zariadení (hadicových dopravníkov, podperných systémov dopravníkov, pneumatík) vo VEC KoDiaD.

2. Tvorba konceptu 1. a 2. pilotného tréningu, manuálov, nových učebných textov pre študijné programy 2. a 3. stupňa vzdelávania v odbore doprava
– príprava konceptov dvoch pilotných tréningov pre rozvoj digitálnych a praktických zručnosti študentov,
– výber základných laboratórnych meraní, návrh praktických úloh pre merania a príprava metodík meraní.
– tvorba vysokoškolských skrípt so zameraním na údržbu a diagnostiku a monografie so zameraním na metodiku meraní a štatistické vyhodnocovanie meraní.

3. Príprava a realizácia workshopu v rámci medzinárodného kongresu CLC ́2023 (Carpatian Logistics Congres) organizovaného ÚLaD F BERG TUKE na tému – Digitálne vzdelávanie v odbore doprava na vysokých školách v SR a v EÚ.

2. Rok riešenia projektu (2024):

1. Spustenie testovacej prevádzky VEC KoDiaD a 2 pilotných tréningov
– implementácia obsahu a rozsahu skúšok (meraní) do vyučovacieho procesu a do procesu akreditovaného ďalšieho vzdelávania
-vytvorenie video záznamov on-line meraní IoT vo VEC KoDiaD, konkrétne merania základných mechanických vlastností konštrukčných prvkov dopravných a manipulačných zariadení (dopravných pásov a pneumatík ), merania špeciálnych vlastností (rázová odolnosť), merania interakcie podperného systému a dopravného pásu.

2. Vytvorenie webového portálu projektu:
– tvorba štruktúry webového portálu pre on-line databázu tréningov a on-line učebných textov,
– návrh konceptu webového portálu a definovanie jeho základných logických častí,
– testovanie webového portálu, spustenie testovacej prevádzky webového portálu umiestneného na stránke Ústavu logistiky a dopravy FBERG
– umiestnenia videozáznamov z pilotných tréningov zameraných na laboratórne experimenty,
– umiesntenie on-line učebných texty pre študentov,
– zabezpečenia publicity priebežných výsledkov projektu.

3. Príprava a organizovanie medzinárodnej konferencie VVaPOL ́2024 workshopu
– Príprava a organizovanie medzinárodnej konferencie Výskum, výroba a použitie oceľových lán, dopravných a manipulačných zariadení (VVaPOL ́2024) s okrúhlym stolom pre vysoké školy v SR a workshopom na tému: Možnosti spolupráce výskumných laboratórií a priemyselných podnikov.

4. Tvorba konceptov 3 vzdelávacích programov v rámci celoživotného vzdelávania so zameraním na Dopravnú logistiku podniku, Priemyselnú logistiku a Komerčnú logistiku a tvorba odborného obsahu a rozsahu študijného programu Dopravná logistika podniku v rámci 2. a 3. stupňa vzdelávania v odbore doprava so zameraním na digitálne vzdelávanie.

3. Rok riešenia projektu (2025):

1. Tvorba konceptu 3. a 4. pilotného tréningu a jeho realizácia vo VEC KoDiD so zameraním na meranie vibrácií a hluku vo VEC KoDiaD
– príprava konceptov dvoch pilotných tréningov pre rozvoj digitálnych a praktických zručnosti študentov,
– výber základných laboratórnych meraní, návrh praktických úloh pre merania a príprava metodík meraní.

2. Tvorba obsahovej a odbornej náplne žiadosti o akreditáciu 3. stupňa vzdelávania študijného programu Dopravná logistika podniku v odbore doprava s vypracovaním:
– charakteristiky študijného programu,
– naplnení obsahu študijného programu,
– personálnym zabezpečením,
– potrebnou infraštruktúrou,
– úrovňou výskumnej činnosti,
– anotáciami predmetov študijných programov,
– základnou študijnou literatúrou,
– požiadavkami na uchádzačov a uplatnením absolventov.

3.Príprava workshopu na tému: “Transfer poznatkov Transfer poznatkov z digitálneho vzdelávania do praxe” v rámci organizovania medzinárodného kongresu CLC 2025
Príprava učebných materiálov pre 2. a 3. stupeň štúdia študijných programov v odbore Doprava.
– Príprava a vydanie monografie „Logistika dopravy surovín“ pre študijné programy Dopravná logistika podniku a Priemyselná logistika a pre moduly CŽV so zameraním na informačnú logistiku.

V rámci všetkých troch rokov riešenia bude doplnkovým cieľom projektu iseminácia výsledkov riešenia projektu.
– Počas implementácie projektu sa plánuje prezentácia čiastkových výsledkov a výstupov riešenia projektu využiť predovšetkým workshopy, webové stránky, konferencie, publikácie a mediálne výstupy.
– F BERG disponuje aktívnou webovou stránkou, na ktorej budú zverejňované všetky priebežne získané výsledky projektu.
– F BERG v rámci webovej stránky prezentuje aj odborný časopis s názvom Trasnport and Logistics, kde prezentuje teoretické a praktické poznatky vo všetkých subsektoroch dopravy a logistiky. Prioritou elektronického časopisu sú informácie a sprostredkovanie inovatívnych výsledkov v danej oblasti.

Zo strategického cieľa vyplývajú nasledujúce hmotné a nehmotné ciele projektu:

Nehmotné ciele projektu:

Integrácia senzorických technológií a ďalších inovatívnych stratégií vzdelávania a ich transfer do prípravy nových konceptov 2.a3. stupňa vzdelávania ako aj do konceptu celoživotného vzdelávania, konkrétne:
– Stanovenie podmienok pre úspešne osvojenie učiva študentmi. Vyučovací proces bude rozdelený na malé segmenty (moduly). Vyučovací proces bude prebiehať od jednoduchého k zložitému modulu.
– Vykonanie zmien v obsahu učebných predmetov a vo vyučovacích metódach. Cieľom zmien bude odľahčiť štúdium a nové metódy využiť ako nástroj poznávania, cez ktoré preniknú študenti k podstate javov a procesov.
– Príprava tréningov prezenčnou a dištančnou formou vzdelávania.

Hmotné ciele projektu – produkty, diela

1. Vytvorenie výskumno-edukačného centra komplexnej diagnostiky dopravníkov a prvkov dopravných zariadení (VEC KoDiaD) s jeho komplexným zabezpečením, t.j. vybavenie výskumno-edukačného centra inžinierskymi sieťami, počítačovými sieťami a upgradovaným prístrojovým a pomocným vybavením.
2. Tvorba a vydanie manuálov k vykonávaniu experimentálnych meraní pre tréningy, ako aj ďalších učebných materiálov. Ich návrh bude vychádzať z charakteru požadovaných vedomostí a pozornosť bude sústredená na rozvíjanie vedomosti implementáciou e-vzdelávania. Pri príprave študijných materiálov bude kladený dôraz na kombináciu vzdelávacích štýlov (dokonalého osvojenia štúdia, dištančného, pružného), aby sa aktivoval záujem väčšiny študentov.